Když značka dostane tvář: focení portrétů zakladatelů Dreamy

Jedno z nedávných focení mě opravdu potěšilo. Měl jsem možnost fotit zakladatele sítě obchodů a e-shopu Dreamy.cz. Je to řada kamenných obchodů a e-shop, který nabízí matrace, postele, povlečení a všechno, co souvisí s kvalitním spánkem. Už od prvního kontaktu bylo jasné, že nepůjde jen o “pár snímků na web”, ale o mnohem víc – o focení lidí, kteří tvoří značku, o focení příběhu, o startup, který je plný naděje a adrenalinu. Rád bývám součástí velkých projektů a tam jsem focení pro Dreamy přijal.

Zakladatelé Dreamy.cz jsou mladí podnikatelé, kteří do svého byznysu dali kus sebe. Chtěli mít portréty, které je vystihnou – přirozené, lidské, ale zároveň profesionální a důvěryhodné. Chtěli ukázat, kdo za značkou stojí, protože vědí, že právě to dnes dělá rozdíl mezi anonymním projektem a projektem s duší a srdcem. A já jsem věděl, že tohle bude přesně ten typ práce, kterou mám rád – spojení vizuálního řemesla, psychologie a příběhu.

Proč by měli mít majitelé a manažeři firem profesionální portréty?

Možná si řeknete: „Nestačí logo, hezký web a dobře napsané texty?“ Nestačí. V dnešní době, kdy je konkurence na každém rohu, potřebují firmy něco navíc. Něco, co je odliší a co je přiblíží zákazníkům. A tím „něčím“ jsou právě lidé. Autentičtí, opravdoví, viditelní.

Business portrét není jen hezká fotka. Je to způsob, jak budovat důvěru. Ukazujete, že za vaší firmou stojí reální lidé, kteří se nebojí jít s kůží na trh. Lidé, kteří svou práci dělají naplno, s vášní a poctivostí. Ať už vedete malý lokální podnik nebo velkou firmu, vaše tvář by neměla zůstat skrytá.

Co všechno jsme v Dreamy řešili?

Focení jsme plánovali tak, aby ladilo s vizuálním stylem značky. Jednoduchost, čistota, důvěra. Fotili jsme v tmavém prostoru, pracovali jsme s přirozeným světlem i jemným nasvícením, abychom dosáhli co nejpřirozenější atmosféry. Oba pánové samozřejmě chtěli ukázak i brand značky, tedy logo. Takže jsme fotili s logem. Pak jsme fotili u produktů – což je docela legrace a oříšek, nafotit dva chlapy na posteli, že ano. Chtěl jsem ukázat dva veselé muže, kteří rozumí své práci, věří tomu, co dělají, a chtějí to dělat dobře.

Co se týče techniky, tak se zpravidla snažím fotit s přirozeným světlem a pokud to nejde a musí se přisvítit, tak fotím tak, aby blesk nepůsobil uměle a kýčovitě. Jelikož má prodejna tmavé stěny, tak jsem flashovat musel. Fotil jsem se dvěma záblesky se sotboxy – takže blesky byly umístěny externě na stojanech a já jsem mohl dosáhnout plastického světla, které je přirozenější, než světlo z přímého záblesku.

Zároveň jsme se bavili o tom, kde budou fotografie použity – na webu, v PR materiálech, na sociálních sítích i v budoucích kampaních. Díky tomu jsme už během focení mohli myslet na různé formáty, výřezy i výrazy, které se budou hodit pro konkrétní účely. A to je další důvod, proč má smysl investovat do profesionálního portrétu – získáte materiál, který můžete používat dlouhodobě a v různých souvislostech.

Proč mít profesionální fotky z prostředí vaší firmy?

Fotografie není jen o tom, jak člověk vypadá. Je to o tom, jak působí. Když se podíváte na někoho na webu firmy, během pár vteřin se automaticky rozhodujete – působí důvěryhodně? Sympaticky? Vyzařuje z něj kompetence? To všechno si podvědomě vyhodnocujeme dřív, než vůbec začneme číst text. A právě proto je dobré nepodcenit sílu obrazu.

Díky kvalitnímu portrétu dokážete působit profesionálně, ale ne chladně. Autenticky, ale ne amatérsky. Můžete vyprávět příběh beze slov – jen tím, jak se na vás někdo podívá. A to má v byznysu obrovskou hodnotu. A navíc – ukážete přirozené prostředí, ve kterém podnikáte. Úplně jinak působí dokonalá fotka z ateliéru a lifestylové portréty focení ve firmě. Žádná firma nemá dokonale vymazlený prostor, jako ateliér a to je na tom právě to krásné, to lidské. Tím se firma sbližuje a otvírá svým zákazníkům. Nebojte se ukázat! A nebojte se ukázat prostory vaší firmy!

Proč tohle dělám rád?

Fotit lidi, kteří tvoří vlastní značku, mě neuvěřitelně baví. Protože to není jen technická práce. Je to spolupráce, kde se navzájem ladíme, hledáme správný úhel, světlo, emoce. A když se to povede, vznikne něco, co má hloubku – portrét, který nelže, který komunikuje a který může být klíčem k novým spolupracím, zákazníkům nebo důvěře.

Díky, Dreamy, že jste mě přizvali ke svému příběhu. A pokud i vy stojíte za projektem, který si zaslouží vidět světlo světa i skrz vaši tvář – ozvěte se mi. Rád pomůžu vyprávět i ten váš příběh.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *